Mycket arbete på banan har skett under vintern med att jämna ut tee's och gallra ut mellan banorna för att få in mer sol på banan samtidigt som det har ökat upplevelsen på banan och troligtviss kommer även speltempot att öka.

En stor investering av modernisering samt reperation av sprinklersystem utfördes under slutet av Maj och nytt håltagningsverktyg köptes in.

Nya scorekort har tagits för säsongen 2018 med förbrättrad översikt på banan.

Didrik och Hasse kommer att sköta banan i år, Didrik har några års erfarenhet av arbeta på golfbanan och Hasse började hjälpa till 2017, Hasse älskar att köra maskiner och har hållit banan igång under sen hösten och våren 2018 med hjälp av vår ordförande Christer Hermansson.

Inför årets första tävling hjälpte flera engagerade medlemmar till att tävlingsrigga bana, klippa tee, fairways, ruff foregreens.

Arbetet med bunkrana har påbörjats men kommer krävas hjälp av medlemmar för att få till riktigt fina bunkrar inför semester 2018.

//Mikael Kilén

Nytt Bokningssystem från och med 1:a augusti 2023